
Divat és a Swarovski
A kristályvilág kreatívjának munkáira hamar lecsapott a divatipar is. Már a húszas - harmincas években Coco Chanel is felfigyelt a különös gonddal megmunkált csillogó ólomkristályokra, amellyel jól tudta hangsúlyozni a ruhák finomságát, a kelmék lágyságát. 1956-ban az alapító David Swarovski unokája, Manfred, létrehozta az "Aurora Borealis" fantázianevű tüzes csillogású drágakövet, amely Christian Dior kedvence lett. Ám véglegesen egy újabb egyedi fejlesztésű termékkel sikerült meghódítania divat-ipart. A hetvenes évek közepén kidolgozott hot fix technológiával lehetővé vált a köveket egyszerűen rávasalni az anyagokra. E technikai újítás révén ma már a legnagyobb divatházak is a Swarovski termékeit és szolgáltatásait veszik igénybe, olyan nevek szerepelnek a megrendelői között, mint a Givenchy, a Dior, Louis Vuitton, Ungaro, Armani vagy a Dolce&Gabbana.
A kristályvilág kreatívjának munkáira hamar lecsapott a divatipar is. Már a húszas - harmincas években Coco Chanel is felfigyelt a különös gonddal megmunkált csillogó ólomkristályokra, amellyel jól tudta hangsúlyozni a ruhák finomságát, a kelmék lágyságát. 1956-ban az alapító David Swarovski unokája, Manfred, létrehozta az "Aurora Borealis" fantázianevű tüzes csillogású drágakövet, amely Christian Dior kedvence lett. Ám véglegesen egy újabb egyedi fejlesztésű termékkel sikerült meghódítania divat-ipart. A hetvenes évek közepén kidolgozott hot fix technológiával lehetővé vált a köveket egyszerűen rávasalni az anyagokra. E technikai újítás révén ma már a legnagyobb divatházak is a Swarovski termékeit és szolgáltatásait veszik igénybe, olyan nevek szerepelnek a megrendelői között, mint a Givenchy, a Dior, Louis Vuitton, Ungaro, Armani vagy a Dolce&Gabbana.

Jóval kevésbé közismert tény, hogy a Swarovski név nem csupán a kristályok gyártásával és kereskedelmével egyenlő, hanem négy nagyobb ipari márkát is magába foglal. Ezek között épp úgy megtalálhatunk optikai termékeket és műszereket, mint világító berendezéseket vagy különleges útbiztonsági fényvisszaverőket is.
"Folyvást jobbítani a jót!" - hagyta örökül unokáira és dédunokáira híressé vált jelszavát a Swarovski birodalom megálmodója. Családtagjai generációról generációra, folyamatos innovatív technikai megoldásokat keresve irányítják a vállalatot, és úgy tűnik, jól hasznosítják a rájuk hagyományozott örökséget.
forrás: Szendrei Judit - Swarovski. Siker, fény, csillogás.