Swarovski történelem avagy minden ami a csillogás mögött rejlik

2012. december 03. - syamsilver


Az Monarchia békebeli időszakában egy cseh származású fiatalember, Daniel Swarovski éveken át figyelte elbűvölten apja kristálycsiszoló munkáját. Az üvegen finoman megcsillanó fény játéka egész lényét betöltő élménnyé vált számára. Néhány évvel később az akkori modern technikai géniuszok, Siemens és Edison nyomát követve eltökélte, hogy létrehoz egy olyan gépet, amellyel pontosabban, gyorsabban és egészen egyedi módon lesz képes megmunkálni ezt a gyönyörű anyagot. A szándékot tett követte, sikerült egy olyan egyedülálló kristálymetsző szerkezetet megalkotnia, amellyel forradalmasította szakterületét, megalapította cégét, és egyben egy új iparág alapjait teremtette meg. Az 1892-ben indult kis családi vállalkozás mára a legjobban csengő luxus márkák közé nőtte ki magát. A cég világszerte több mint 120 országban van jelen, valamivel több mint 17 000 embert foglalkoztat.

 
 
Divat és a Swarovski
A kristályvilág kreatívjának munkáira hamar lecsapott a divatipar is. Már a húszas - harmincas években Coco Chanel is felfigyelt a különös gonddal megmunkált csillogó ólomkristályokra, amellyel jól tudta hangsúlyozni a ruhák finomságát, a kelmék lágyságát. 1956-ban az alapító David Swarovski unokája, Manfred, létrehozta az "Aurora Borealis" fantázianevű tüzes csillogású drágakövet, amely Christian Dior kedvence lett. Ám véglegesen egy újabb egyedi fejlesztésű termékkel sikerült meghódítania divat-ipart. A hetvenes évek közepén kidolgozott hot fix technológiával lehetővé vált a köveket egyszerűen rávasalni az anyagokra. E technikai újítás révén ma már a legnagyobb divatházak is a Swarovski termékeit és szolgáltatásait veszik igénybe, olyan nevek szerepelnek a megrendelői között, mint a Givenchy, a Dior, Louis Vuitton, Ungaro, Armani vagy a Dolce&Gabbana. 
 

Active Crystals - a technológia ékszerei
Jóval kevésbé közismert tény, hogy a Swarovski név nem csupán a kristályok gyártásával és kereskedelmével egyenlő, hanem négy nagyobb ipari márkát is magába foglal. Ezek között épp úgy megtalálhatunk optikai termékeket és műszereket, mint világító berendezéseket vagy különleges útbiztonsági fényvisszaverőket is.

"Folyvást jobbítani a jót!" - hagyta örökül unokáira és dédunokáira híressé vált jelszavát a Swarovski birodalom megálmodója. Családtagjai generációról generációra, folyamatos innovatív technikai megoldásokat keresve irányítják a vállalatot, és úgy tűnik, jól hasznosítják a rájuk hagyományozott örökséget.
 
forrás: Szendrei Judit - Swarovski. Siker, fény, csillogás.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.